#PředstavujemeŘečníky – Jakub Čižmař

Kuba je člověk, který se velmi aktivně věnuje mailingu. Staví strategie, radí firmám jak na mailing, pořádá webináře a mailing také školí. Pracuje na volné noze a fakt, že je z Ostravy neznamená, že by nepracoval pro klienty z celé republiky.

Jakube, jsem rád, že sis udělal čas na tento rozhovor. Děkuji. Můžeš se na úvod účastníkům #ESS16 stručně představit?

Jasně 🙂 internetovému marketingu se věnuji asi 7 až 8 let. Začal jsem tenkrát klasicky zájmem o všechny obory. Několik let jsem jen zapáleně studoval všechny možné postupy a strategie, než jsem se dostal ke své první placené „zakázce“.

Zpočátku jsem nabízel své služby v oblasti optimalizace webových stránek, tvorby obsahových strategií a e-mail marketingu. Později jsem SEO i obsahové strategie odboural a od té doby (poslední 2 – 3 roky) se soustředím jen a pouze na e-mail marketing.

Nejsem e-mailový marketér, který jen rozesílá newslettery. Miluji automatické a chytré komunikace. Děsně mě baví vymýšlet komunikační strategie, které si s lidmi povídají, které je baví a které v konečném důsledku fungují mnohem lépe, než jen občasná rozesílka newsletteru.

 

Pracuješ na volné noze, což je určitě osvobozující, nicméně máš zkušenosti i ze zaměstnání, je to tak?

Ano, v 15 letech jsem začal pracovat v rodinném podniku, bylo potřeba zastat hromadu práce a já se práce nikdy nebál. Práce mě bavila a dala mi dost peněz na to, abych vše poplatil a občas si i někam zajel, nebyla to ale žádná sláva.

Nicméně na odchod jsem nepomýšlel až do doby, kdy jsem se zamiloval do internetového marketingu. Jak jsem již zmínil, několik let jsem jen visel na internetu a studoval, co se dalo. Nakonec tato má vášeň přerostla v profesi a já teď dělám to, co mne opravdu baví a naplňuje 

 

Proč sis zvolil raději práci na volné noze?

Upřímně, nikdy jsem ani nepřemýšlel nad tím, že bych šel pracovat do nějaké firmy. Já jsem ve skutečnosti zpočátku ani nechtěl služby nabízet. Chtěl jsem jen to, co jsem se dozvěděl, využít pro naše rodinné byznysy a pro své vlastní projekty.

Volná noha přišla sama, když mne neustále někdo žádal o radu a pomoc. Pak jsem plynule a postupně přešel z rodinných byznysů na volnou nohu.

 

Věnuješ se mailingu a mailingovým strategiím. Co si pod tím máme konkrétněji představit?

Baví mě vymýšlet celou komunikační strategii, jak o lidi, kteří jsou v databázi e-mailového nástroje, pečovat a jak s nimi komunikovat. Ideálně co nejvíce automaticky.

Rád vymýšlím, jak je přesvědčíme, aby se do databáze a k odběru e-mailů přihlásili, co jim potom posílat, aby je to bavilo a aby rádi nakupovali, co jim nabízet, jak s nimi komunikovat, když si něco objednají/koupí, co jim poslat za e-mail, když se stane to či ono…

Rád také tuto komunikaci do maximální možné míry automatizuji a potom sleduji, jak to funguje „samo“

 

Takže jsi schopný třeba pro e-shop udělat komplexní návrh všeho od A do Z?

Přesně tak. Obvykle navrhuji komplexní komunikační strategii, ideálně napojenou i na další marketingové kanály (sociální sítě, vstupní stránky, PPC…).

Nevěnuji se ale už samotné realizaci, ta bohužel zabírá příliš času a já raději tvořím, než zpracovávám. V ideálním případě má tedy klient někoho, kdo se o e-mailing stará, my společně vše navrhneme a následně sledujeme, vyhodnocujeme a přemýšlíme, co dál.

 

Je nějaká šablona, kterou pro své klienty používáš, nebo je to vždy unikátní a nedá se to unifikovat?

Mám nějaké šablony, ale v drtivé většině případů se jedná právě o unikátní zpracování. Každé podnikání, každý e-shop, každý projekt je jiný. Každý potřebuje se svými zákazníky komunikovat jinak a tak musíme připravit i samotnou komunikační strategii na míru.

 

Je úžasné poslouchat Tě a vědět, že víš, co děláš. Na E-shop summitu 2016 budeš jako jeden z hlavních řečníků. Budeš mluvit jak jinak než o mailingu pro e-shopy. Můžeš nám už nyní říci, na co se můžeme konkrétně těšit a co bude přednáška v dubnu obsahovat?

Jasně! Připravuji si přednášku, ve které se zaměříme na automatickou komunikaci. Proč je tak nedoceněná a jaký se v ní skrývá potenciál.  Účastníkům ukážu, že se nemusí bát nějakého předraženého a složitého nástroje – chytrá komunikace se dá totiž nastavit i v běžně dostupných nástrojích za rozumnou cenu. Podíváme se také na segmentaci databáze. Víc ale neprozradím, abyste se měli na co těšit.

Tak to my se těšit budeme a na viděnou v dubnu na #ESS16.

Rozhovory s dalšími řečníky postupně publikujeme v kategorii #PředstavujemeŘečníky.

Pokud vás Kuba zaujal, přijďte na E-shop summit 2016 – vstupenky jsou k mání – do konce února jen za 990 Kč.

Autor: Jan Kalianko

Hlavní pořadatel Czech On-line Expo, E-shop konzultant, E-shop kouč, autor E-shop knihy a provozovatel E-shopTUBE či E-shop klub.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *