#PředstavujemeŘečníky – Michal Krutiš

Michal – člověk, který je v on-line marketingu jako ryba ve vodě a od začátku ho u nás i formoval. Je jeden ze čtyř zakladatelů agentury H1.cz. Pro „Hájedničku“ pracoval na mnoha pozicích a prošel prakticky celou firmou. Za svoji kariéru dělal ale také v agentuře RobertNemec.com nebo v Dobrém webu.
Dnes je Michal nezávislým konzultantem, který se věnuje komplexním marketingovým strategiím pro klienty v oblasti on-line.

Michale, díky za tvůj čas. Stručně jsem Tě už představil, nicméně můžeš se představit trochu více pro naše čtenáře?

Pracuji jako online marketingový stratég. Využívám toho, čemu jsem se naučil u spousty klientů jako konzultant či account v H1.cz. Dříve byl online marketing jednodušší a člověk mohl zasahovat do více oblastí. Tím, že nebyla potřeba tak hluboká specializace, bylo snazší než dnes vidět „přesahy“. Já toho teď využívám ve své práci.

 

Je nějaká oblast on-linu, která Tě vyloženě baví více, než ty ostatní? A proč?

Vyloženě mě baví propojovat různé marketingové kanály do sebe. Ale také pro sebe objevovat nové marketingové postupy. Třeba teď mě nejvíce baví e-mailová automatizace, ale i tvorba značky, zákaznické analýzy. Zde se učím zase něco nového.

 

Nyní jsi na volné noze a děláš mimo školení zejména pro své klienty. Profiluješ se jako „marketingový stratég“. Co si pod tím máme tedy konkrétně představit?

Obvykle mě pozvou vyřešit nějaký „těžký problém“. Někdy je to samotné uchopení online marketingu ve firmě, jindy je to nějaký konkrétní úkol typu zvýšení návštěvnosti webu či hlídáním marketingové části při tvorbě nového webu. Moje práce je různorodá. Velmi často stojím po boku marketingového ředitele firmy. A velmi rád dělám marketingové workshopy, pomáhám lidem pochopit, jak přemýšlet o online marketingu komplexně.

 

Co by si pro mě jako firmu mohl udělat?

Záleží Honzo, co máš za problém?

 

Pořádám konferenci o e-commerce v Českých Budějovicích. Jak bych měl dostat takovou konferenci mezi naší cílovku – provozovatele menších a středních e-shopů?

Dobrou ukázkou jsou tyto rozhovory. To jsou vhodné pastičky pro ty, kteří konferenci zvažují. Ale předtím bych se snažil hledat skutečné problémy tvé cílovky. Chtěl bych vytvořit autoritu, která je pro ně umí vyřešit. Například na Facebookových skupinách e-shopařů zjistíme, co je trápí. Vymyslíme, jak a jaký obsah vytvořit (ve spolupráci s jakými odborníky). Naplánujeme, jak ho dále propagovat i mimo Facebook (články, LinkedIn, SEO/PPC), aby měl co nejširší dosah. Přimíchal bych do toho i e-mailing, abychom levně přivedli návštěvníka zpátky. A tím vytvořil cestičky, kterými budou chodit noví zákazníci.

 

Na tak široký záběr to chce team lidí, protože nikdo přece nemůže rozumět všemu. Nebo dokonce, že na komplexní strategii to chce velkou medailku.

Máš pravdu. Také to nedělám sám. Mě si klienti platí proto, abych jim to pomohl vymyslet a uřídit. Často neví, jak mají postupovat, jak to dát celé do kupy a udržet v tom pořádek. I proto jim hledám konkrétní odborníky, kteří jednotlivá témata řeší. Nedělal jsem na žádném projektu, kam bych nepřivedl nějakého nového odborníka. Tito lidé totiž umí vyřešit konkrétní kanál (PPC, copy, tvorbu webu) a já je umím propojit. Také pracuji s klienty, kteří prostě potřebují jen jiný pohled na věc, případně určitého mentora.

 

Jsi tedy něco jako account manager s praktickými zkušeností a širokým rozhledem, který nemá za sebou agenturu a je vždy na straně klienty, dalo by se to tak říci?

Někdy account, někdy externí markeťák, jindy něco jako marketingový mentor. Pracuji v týmu u klienta, obvykle po řadu měsíců a řešíme nějaký projekt.

 

Díky za odpovědi. Pojďme ale přejit k tvé přednášce na E-shop summitu 2016. Jsi jeden z hlavních řečníků celé konference. Co si připravíš za přednášku? Můžeš nám ji trochu představit a nalákat nás, abychom si tě přišli poslechnout?

Protože jsi říkal, že na konferenci jdou lidé, kteří chtějí porozumět marketingové strategii, ukáži jim praktický návod, jak si vytvořit marketingovou strategii. Budu to ukazovat na zákazníkovi (personě), jeho „časové ose“, See Think Do Care (STDC). Budu mluvit o tvorbě cestiček a pastiček, rozuměj marketingovém plánu.

 

Tak to se budeme těšit, protože se určitě dozvíme mnoho zajímavých věcí a naše marketingová strategie pak bude „geniální“.

 

Rozhovory s dalšími řečníky postupně publikujeme v kategorii #PředstavujemeŘečníky.

Pokud vás Jirka zaujal, přijďte na E-shop summit 2016 – vstupenky jsou k mání – do konce února jen za 990 Kč!

Autor: Jan Kalianko

Hlavní pořadatel Czech On-line Expo, E-shop konzultant, E-shop kouč, autor E-shop knihy a provozovatel E-shopTUBE či E-shop klub.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *