- Jméno a věk? Tereza Kučerová, 26 let
- Čím jsi chtěla být, když ještě nefungovaly e-shopy? Od první třídy jsem toužila být prezidentkou, v ideálním případě rovnou celé zeměkoule:) Později, v prvním ročníku na střední, jsem začala jezdit na Invex a rozhodla se, že chci být holkou z digitálu. A mám velké štěstí, že se mi to splnilo:)
- Čím sis vydělala své první peníze? První opravdu dobré peníze jsem si vydělala, když mi bylo 16 let a začala jsem pořádat hudební koncerty a menší festivaly. To byla výborná zkušenost, na kterou moc ráda vzpomínám.
- Čím se živíš a jak dlouho se tomu věnuješ? V oblasti marketingu a online médií se pohybuji už skoro 9 let, byla to vlastně první práce, kterou jsem v Praze dostala. Od loňského roku pracuji v Bistru, kde se věnuji online strategiím a projektům, které pro naše klienty realizujeme. Jako Performance Director hlídám výkonnost online projektů a to, zda naplňují smysl v rámci eko-systému komunikace značky.
- Co považuješ za svůj největší úspěch? To, že mohu dělat práci, která mě baví a s fajn lidmi a klienty okolo sebe.
- Kam směřuješ osobnostně i profesionálně? Baví mě rozvoj a růst projektů, neustálé posouvání a překonávání hranic. Stejně to mám i v osobním životě, kde na sobě stále pozoruji určité rezervy a snažím se osobnostně i profesionálně zlepšovat.
7 . Co bysporadila každému mladému člověku, který právě začíná? Nebát se dělat věci, po kterých toužíte, ale zároveň zůstat nohama na zemi.
Terezo, máš za sebou spolupráci s mnoha velkými značkami (GE Money Bank, Hartmann, Rico, LG, ČEZ, VZP…). Jaké byla spolupráce s takhle velkými firmami, je rozdíl mezi nimi a menšími klienty? Práce pro velké klienty, to zní vždycky v referencích nejzajímavěji, ale z řemeslného hlediska se často jedná o jednodušší práci než pro specifické a menší klienty, pro které agentury také pracují. Velké značky mají dobře rozdělené týmy podle daného zaměření, takže často dostáváte jen jedno konkrétní zadání a neznáte plně kontext celé komunikace. V tom je asi největší rozdíl oproti klientům, kteří po vás chtějí komplexní 360° komunikaci, kterou vlastně stavíme od nuly společně s návrhem obchodní a komunikační strategie.
V kreativní agentuře Bistro Agency odpovídáš za výkonost a datovou analýzu digitálních projektů. Takže, co to vlastně děláš? Snažím se na daná zadání, která od klientů dostáváme, nahlížet komplexně a propojovat jednotlivé týmy, které na daném projektu budou pracovat tak, aby bylo dosaženo synergie a dělali jsme práci, která má pro klienty smysl. Zkrátka nenosit klientům jen velké kreativní nápady, ale řešení, která fungují.
Pomáháš firmám v lepší komunikaci a reklamní kampani na internetu. Jak upoutám něčí pozornost v dnešní době, když je internet přeplněn informacemi, různými obsahy, které na člověka doslova vyskakují? V dnešní době vizuálního a informačního smogu je naprosto nutným základem dobrá komunikační strategie, která reflektuje zákazníkovy potřeby a fázi rozhodovacího procesu, ve které se nachází. Jedině takto jste schopni připravit kreativní řešení s relevantními informacemi, kterou pomocí mediálního plánování přímo zacílíte na relevantního uživatele v situaci, kdy je ochoten dané sdělení přijmout.
Jakou bych podle Tebe měla vést strategii, abych byla na internetu co nejúspěšnější? Popravdě žádné základní univerzální pravidlo asi neexistuje:). Vše začíná opět u dobré úvodní strategie. Zmapování terénu, konkurence, zákazníků a jejich chování a všech vlastností daného produktu či služby. Poté jsi schopná vytvořit matici daných reklamních aktivit, obsahovou, kreativní a mediální strategii. Kouzlo našeho oboru je v komplexitě, která jím prostupuje. Není to nic jednoduchého, doporučovala bych proto vždy se obrátit na jednoho konzultanta, který s úvodním výkopem pomůže a nastaví strategickou linku. Potom je možné si najmout na dané aktivity jednotlivé odborníky, ať už ze strany freelancerů či agentur.
Na summitu budeš určitě o předešlé otázce ještě mluvit, ale můžeš nám prozradit, co všechno se od Tebe na summitu dozvíme? Přesně tak, jako téma přednášky jsem si vlastně vybrala něco, čemu sama říkám “back to basics”. Budu hovořit o správném řízení projektů, ať už se jedná o velké projekty či jen drobné aktivity. Jsem vyznanačem filozofické úspornosti. Většina komplikací je totiž způsobena úplně banálními věcmi, kterým se dá při správném úvodním nastavení předejít. Sama jsem mnoho takových chyb zažila a ačkoli myslím, že osobní zkušenost je vždy nepřenositelná, tak věřím, že příklady, o kterých budu mluvit, mohou být pro druhé velmi přínosné.