Navštívili jsme i našeho garanta Logistic & Packing Summitu Michala Menšíka a natočili s ním krátký rozhovor o tom, jaké trendy ve svém oboru vidí pro rok 2019 on. Michal očekává, že obrovsky poroste poptávka po same day delivery. V dnešním světě, kde nikdo nechce na nic čekat, se musí přizpůsobovat i logistika.
Same day delivery jako nový standard při doručování zboží.
Žijeme v době, kdy se služby neuvěřitelně rychle vyvíjí. Je tedy pochopitelné, že jedna z konkurenčních výhod firem je rychlé doručení zákazníkovi. Co bylo před pár lety nadstandardní, je dnes už běžné. Zákazníci si objednají zboží online z tepla domova a do dvou hodin stojí poslíček u jejich dveří. Podle Michala tento trend poroste a jak už jsme naznačili, vedle doručení v den objednání si zákazníci oblíbili i expresní doručení v rámci hodin dle typu zboží.
Obrovský tlak na automatizaci je pochopitelný. Řeší rychlé doručení i špatnou situaci na HR trhu.
Michal nám prozradil, že jeden z dalších trendů bude automatizace systémů. O rychlosti doručení se rozhoduje i na skladech. Firmy budou nuceny zrychlovat své interní procesy před předáním objednávky kurýrovi. Automatizace samozřejmě většinou představuje velkou investici, při aktuálních obtížích sehnat pracovní síly může ale firmám pomoci vyřešit nejen rychlost procesu.
Drony nás ještě pár let nečekají!
Michal nevěří tomu, že by nás v České republice v nejbližších letech čekalo expresní doručování pomocí dronů a to nejen kvůli nepřipravené legislativě. Spíše se přiklání k variantě budoucnosti se samořiditelnými auty, které budou fungovat jako výdejny a přijedou před Váš dům, kde zboží vydají na základě identifikace. Elon Musk by určitě souhlasil 🙂
Výdejny jako trend? Určitě!
Náš garant potvrdil naše tušení, výdejny a kamenné prodejny, kde si zákazník může zboží vyzvednout, se jeví jako obrovská výhoda. Pro firmy je to určitě jedna z cest efektivního doručení zákazníkovi s relativně jednoduchou logistikou. Např. i Alza.cz se rozhodla začít spolupracovat se Zásilkovna.cz a využít tak sílu jejich výdejních míst.
Michal radí jít do boje s konkurencí hlavně kvalitou služby. Snažte se zákazníkům nákup maximálně zpříjemnit. Může to být právě nějaká speciální nabídka doručení nebo personalizované balení objednávky.
Mnohem více se dozvíte na jeho Logistic & Packing Summitu na konci března. Nezapomeňte si proto do kalendáře uložit termín Summitu a sledovat jeho FB událost, kde budeme brzy představovat řečníky. A pokud ještě nemáte lístky, tak stačí kliknout SEM.
Na celý rozhovor se můžete podívat tady: