V minulém příspěvku (Co jsem si odnesl z loňského ročníku E-shop Summit & Expo 2018) jsem popisoval, co jsme v roce 2018 udělali špatně a jak jsme se z toho zkusili poučit. V tom dnešním se poohlédnu za tím, co už jsme udělali pro další ročník a kam pomalu ale jistě míříme.
Veletrh začínáme připravovat cca 15 měsíců před samotnou akcí, takže by se dalo říci, že jsme nyní (pozn. 6 měsíců před akcí) za polovinou příprav. Díky zkušenostem z minulého roku ale už víme, co nás čeká a jsme připraveni snad na všechno.
Krásná čísla ukazují, že o Czech On-line Expo je opravdu zájem
5. září 2018 jsme spustili registrace a aktuální čísla jsou velmi zajímavá. Již nyní máme přes 2 600 registrovaných účastníků, což je více návštěvníků, než přišlo na celý veletrh v roce 2018. A to máme půl roku před akcí a nikde o nás zatím nebylo moc slyšet. I proto podle aktuálního vývoje čísel je zřejmé, že na akci přivítáme reálně mezi čtyřmi až sedmi tisíci návštěvníků. Bude to fuška, ale zvládneme to.
Podobně jsou na tom čísla vystavovatelů – aktuálně máme od vystavovatelů potvrzeno a uhrazeno lehce přes 32 % výstavní plochy a dalších cca 34 % rezervovaných s dořešením v následujících dnech. To znamená, že již nyní máme 2/3 výstavní plochy vyprodáno. Vůbec nepochybujeme o tom, že budeme mít přes sto reálných vystavovatelů a plochu zaplněnou do posledního místa.
Zajímavější to bude letos také s občerstvením. Zůstává Laura Coffe, ale přidají se k ní i jiné stánky – Matcha Tee, Alkohol.cz, cukrárna a další. Pro obědy budeme mít v halách dvě restaurace a k tomu další menší stánky s rychlým občerstvením na různých místech v halách.
Hlavní je pro nás vzdělávací obsah
Už roky, co pořádám konference a jiná setkání, je pro mě hlavní slušný obsah s reálnou přidanou hodnotou. Bez reklamních keců a PR na produkty či služby přednášejících.
I proto budeme mít v rámci Czech On-line Expo 2019 hromadu obsahu – konkrétně 12 konferencí ve dvou dnech. To už asi víte. Ale protože jsme zajímavým obsahem a vzděláváním doslova posedlí, řešíme i další varianty.
V minulých týdnech jsem navštívil několikrát Průmyslový palác na výstavišti v Holešovicích, abych řešil možnosti dalších prostor. Nakonec jsme s provozovatelem našli to, co potřebujeme – v rámci hal postavíme nejen přednáškové sály, ale využijeme i balkony pravého křídla a připravíme nejméně 3 místnosti pro workshopy. K těm více napíši o něco později, ale už nyní víme, že budou a připravovaná témata jsou více než zajímavá.
Zároveň s jednotlivými garanty komunikujeme ohledně programů jednotlivých summitů. Někteří využívají své zkušenosti a znalosti oborů, jiní jsou otevřenější komunitě a dělají výzkumy, se kterými jim my samozřejmě aktivně pomáháme. Aktuálně třeba naši garanti Social Summitu – Diana Zadáková a Dominik Hlubina – dělají výzkum ve formě dotazníku na témata a řečníky, kteří by na akci neměli chybět. Pokud jim chcete v jejich snažení pomoci, můžete se připojit NA TOMTO ODKAZU.
Pár čísel na závěr
- aktuálně (ke 4.10.2018) 2 600+ registrovaných účastníků
- 66+% zabrané výstavní plochy
- 12 konferencí v 6 sálech po 2 dny
- 3 workshopové místnosti s dalším programem
- očekáváme mezi 4 až 7 tisíci návštěvníky
- autem kvůli veletrhu zatím najeto 12 000+ km
- za námi 110+ schůzek s setkání (s řečníky i partnery)
- 4 500+ napsaných a vyřízených e-mailů
A to jsme teprve na začátku…
Zde ještě infografika o registrovaných účastnících po prvním dnu registrací, včetně zájmu o témata konferencí:
Budu se těšit na viděnou na Czech On-line Expo 2019
Jan Kalianko
Hlavní pořadatel #COE2019