1. Jméno a věk? Pavel Ungr, 39 let
2. Čím jsi chtěl být, když ještě nefungovaly e-shopy? To je prosím kdy? Nevím, kdy nefungovaly v ČR e-shopy. Až budeme znát rok, můžu říct co jsem v té době dělal nebo chtěl dělat ???? Jinak jsem studoval sociální práci.
3. Čím sis vydělal své první peníze? Myslím, že roztomilostí, babičky mi dávali první peníze na pouť ????
4. Čím se živíš a jak dlouho se tomu věnuješ? Živím se jídlem. Rád mám steaky, dobrou italskou kuchyni a burgry. Věnuji se tomu od narození. I když tehdy jsem jedl něco jiného. ????
5. Co považuješ za svůj největší úspěch? To, že dokážu jít stále vpřed a učit se nové věci a to vše skloubit s mými koníčky a rodinou.
6. Kam směřuješ osobnostně i profesionálně? Stále vpřed!
7. Co bys poradil každému mladému člověku, který právě začíná? Najít to, co ho baví a naplňuje a najít způsob, jak si tím vydělávat peníze.
Pavle, dočteme se o Tobě, že patříš k předním konzultantům a české špičce na scéně SEO. Kdy člověk potřebuje SEO konzultanta? V zásadě v momentu, kdy nový web chystá a kdy nějaký má. SEO je kontinuální práce a SEO konzultant by měl kontinuálně připravovat nebo vylepšovat web. Obecně, kdykoliv když chcete získávat relevantní návštěvnost z vyhledávačů, tak potřebujete řešit SEO. Ale i před spuštěním webu – SEO konzultant připravuje analýzy, podle kterých se struktura, obsah i technické řešení připravuje.
Internet je součástí našich životů už poměrně dlouho, ale kdy začal obor SEO získávat na obrátkách a kam se za posledních několik let vyvinul? Tak SEO je tu s námi cca 20 let. Aktivně se v ČR řeší posledních 10 let. A principy SEO jsou stále stejné. Vytvořit nalezitelný web, přívětivý a srozumitelný pro uživatele i vyhledávače. Za poslední roky se k tomu přidala ostřejší kontrola black hat SEO a důraz na UX a mobilní zařízení. Podle mě má obrátky už od začátky a je čím dál tím zajímavější.
Co všechno můžeme dneska z SEO vymačknout? Jak mi může správně SEO pomoci při rozjezdu mého podniku nebo eshopu? Ptáš se asi na přínos a cíle. Těch je spousta. SEO je nástroj a používat se dá různě. Od brandingu, k akvizici návštěvnosti, objednávek nebo i k odstranění negativních zmínek na internetu. Podle mne je SEO něco co si nemůže dovolit žádný e-shop ignorovat.
Jak podle Tebe vypadá dobře vedený obsah? Jaké jsou základní kroky, aby vyhledávání našeho obsahu bylo optimální? Vedený? Asi tak, že ho někdo dobře odvede ???? Dobrý obsah je jakýkoliv obsah, který plní stanovené cíle. A ty mohou být různé. Základní kroky jsou tři – pochopit v jaké jsme situaci, jaké jsou naše výhody i nevýhody, co lidi hledají a zda ten obsah máme na webu. Druhý krok je správná struktura obsahu, optimalizace stránek po stránce obsahu na uživatelsky přívětivý web, který vede ke konverzi bez technických překáže uživateli a vyhledávačům. Třetí krok je propagace, když už takový vymazlený web máme, tak co dělat aby se o něm někdo dozvěděl. Když tyto tři kroky řešíme správně, vše bude fungovat.
Na summitu budeš určitě o předešlé otázce ještě mluvit, ale můžeš nám prozradit, co všechno se od Tebe na summitu dozvíme? Ukážu SEO nástroje, které vám mohou usnadnit práci v SEO pro váš e-shop.