Rok 2019 je za dveřmi a asi nejen nás zajímá, co se bude dít na sociálních sítích. Zeptali jsme se na to Diany Zadákové, naší garantky Social Summitu. Prozradila nám, jaké trendy se rýsují pro příští rok a na co se firmy mají připravit.
Až 80 % z obsahu, který budeme konzumovat v příštím roce, může být video obsah
Dle Diany předpověď už nemůže nikoho překvapit, budou nadále posilovat sociální sítě zaměřené na vizuální obsah, jako jsou například Instagram nebo Pinterest. Oslabovat budou ty, které pracují hlavně s textovým obsahem. V souvislosti s tímto trendem bude růst samozřejmě i video obsah. Diana uvedla, že to může být až 80 % z celkového obsahu, který na sociálních sítích budeme konzumovat. Na oblibě určitě narostou facebooková nebo instagramová stories. Firmy by se měly naučit pracovat s epimeral obsahem, což je obsah, který je vidět jen určitou dobu (klasicky právě třeba stories na Instagramu), a tak motivuje diváka podívat se hned, aby o nic nepřišel.
Co se týče vzestupů a pádů sociálních sítí, Diana předpovídá růst profesionální sítě LinkedIN, kde můžeme sledovat pracovní obsah od lidí, kteří jsou stejného zaměření a informace tak jsou pro nás relevantní. Naopak věští špatné časy Facebooku, který podle ní nepřichází s ničím novým a maličko se vyčerpává.
Fokusovat na generaci Z se vyplatí
Diana upozorňuje na generací Z jako silnou cílovou skupinou. Tedy tu část zákazníků, která se narodila po roce 1990, začíná pracovat a stává se významnou kupní silou. Důležité je brát každého zákazníka jako tzv. micro influencera. Diana odrazuje od finanční motivace běžného uživatele sociálních sítí ke sdílení obsahu, se kterou se setkáme v zahraničí. Věří, že nejlepší je, když zákazníci chtějí být součástí vaší komunity přirozeně. Důležité je znát svojí konkurenční výhodu a hodně komunikovat.
Naučte se pracovat s videem
Vzhledem k rychlosti růstu video-marketingového trendu doporučuje Diana marketingovým oddělením doplnit znalost tohoto odvětví. Což ale neznamená hned nutnost mít externí agentury nebo profesionální studio ve firmě. Důležitý je obsah a mohou uspět i videa, která nejsou zrovna v profi kvalitě, ale zaujmou nápadem.
Influencer marketing bez pozlátka
Obecně Diana radí uchopit sítě strategicky, ve smyslu efektivity, řízení rozpočtů. Otázkou není, zda být na síti, to už je dané, ale jak vytěžit maximum. A na to odpovědět je cílem Social Summitu.
A nezapomeňte dál průběžně sledovat Social Summit, který Diana s Dominikem připravuje, tady na facebooku!
Pro více detailů shlédněte celý rozhovor zde: